niedziela, 29 maja 2016

Spotkanie Młodych LEDNICA 2000

Dzisiaj chciałabym poświęcić post na przekazaniu Wam informacji na temat Spotkania Młodych LEDNICA 2000 w tym roku odbędzie się już XX spotkanie, prawdopodobnie spektakularne ze względu na 1050 rocznicę chrztu Polski, który odbył się właśnie na tamtejszej ziemi oraz ze względu na nowych prowadzących, którzy muszą godnie zastąpić Ojca Jana Górę. Pokażę Wam jak to wygląda i jakie było moje nastawienie do tego typu spotkania oraz co w tej kwestii uległo zmianie. 
Jestem członkiem KSM (Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży) i co roku jeździmy na Spotkanie Młodych Lednica przy okazji jest to też wycieczka ponieważ odwiedzamy Warszawę oraz śpimy w Poznaniu.
Na tego typu spotkanie zjeżdża się młodzież z całej Polski ale również od niedawna z zagranicy rok temu na polach pojawiło się 75tys. osób tak przynajmniej podają źródła ale jak dla mnie było ich ponad 100tys. 
Młodzi ludzie od rana zbierają się na polach Lednickich i zajmują wybrane sektory. Zanim zacznie się uroczyste otwarcie, każdy może przystąpić do spowiedzi, która jest dość specyficzna i jedyna w swoim rodzaju. Księża siedzą na ziemi lub stoją a spowiedź wygląda bardziej jak rozmowa z kolegą. 

W czasie gdy jedni przyjeżdżają a inni są już w trakcie spowiedzi trwają próby tańca i śpiewu tegorocznego hymnu lub piosenek z lat wcześniejszych. 
W godzinach popołudniowych wprowadzone są relikwie, rozpoczyna się msza święta. Wszystkiemu towarzyszą pieśni komponowane specjalnie na tą uroczystość przez scholę lednicką a także zespół góralski Siewcy Lednicy. 

Gdy nadchodzi wieczór odbywa się kolejna msza ale jest ona wyjątkowa. Każdy uczestnik dostaje śpiewnik, świeczkę i symbol Lednicki, który zależny jest od tematu spotkania. 
Uroczystości transmitowane są w telewizji a więc osoby, które nie mogły przyjechać mogą oglądać większość w domu. 
 Na sam koniec spotkania należy przejść przez bramę rybę jest to symbol tego iż Jezus jest Panem. Brama ta jest najbardziej charakterystycznym symbolem całego spotkania. Co prawda na przejście przez nią czeka się długie godziny ale warto.

Podsumowując spotkanie trwa od samego rana do północy jednak nie można się tam nudzić. 

 Choć na początku byłam sceptycznie nastawiona to muszę przyznać, ze jest to świetna sprawa i każdemu polecam tam pojechać. Można wiele się nauczyć i wiele zrozumieć. 

W tym roku odbywa się XX spotkanie i na nim również mnie nie zabraknie. Mam nadzieję, że będzie równie udane jak to poprzednie. 

Może ktoś z Was był na Lednicy lub wybiera się w tym roku?

Koniecznie dajcie znać w komentarzach. 

Komentujcie, polecajcie i obserwujcie aby być na bieżąco! 
Pozdrawiam Zuzia :)
zdjęcia z archiwum prywatnego

41 komentarzy:

  1. Super wygląda to spotkanie ! :D My niestety nie byłyśmy :/ Genialny post kochana ^^ !! Pozdrawiamy i ślemy buziaczki :* :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety nie byłam, a szczerze mówiąc nie słyszałam o takim spotkaniu, a z chęcią bym wybrała się na taki zlot. ;)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nigdy tam nie byłam, ale może kiedyś pojadę. W tym roku wybieram się na ŚDM :D

    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uczestniczenie w takim spotkaniu na Lednicy to naprawdę fajna sprawa. Jeszcze nie miałam okazji tam być, ale kiedyś może się wybiorę :) Piękne zdjęcia *.*
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam na takim wydarzeniu. Ba! Nie wiedziałam nawet, że coś takiego ma miejsce. Uważam, że jeśli ktoś ma blisko lub po prostu ma możliwości by załatwić sobie dojazd, nocleg itp. to powinien korzystać. Można poznać kogoś fajnego no i przede wszystkim się rozerwać.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie wielopasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nigdy na czymś takim nie byłam, ale nie ciągnie mnie
    Mój blog-klik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie byłam, ale jakbym mogła to z miłą chęcią bym się wybrała - no niestety, brak wolnego czasu na AŻ takie wyjazdy. Choć nie powiem, od pierwszego zdjęcia mnie zaciekawiła akcja, a po przeczytaniu o co chodzi, jak to sie odbywa - jeszcze bardziej. Mam nadzieję, że pokażesz nam fotorelację z tego dnia! Byłabym wdzięczna:)
    https://my-place-to-relax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, postaram się coś przygotować :D

      Usuń
  8. To nie moja klimaty, ale jeśli chodzi o poznawanie ludzi to musi być świetna sprawa <3

    martynakrysinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ja nie byłam ale miło o tym poczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow ale super, też bym chciała tam pojechać ! Musi być naprawdę niesamowita atmosfera :)

    OdpowiedzUsuń
  11. każdy Twój kolejny post jest coraz lepszy ! :) rewelacja <3
    uwielbiam Cię :)
    oby tak dalej!

    http://kaarollkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna sprawa z tym! <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne są te spotkania :) Ja niestety nie miałam okazji tam być bo to bardzo daleko.. nie miałabym jak się zabrać..
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. W zeszłym roku byłam po raz pierwszy na Lednicy... tam właśnie również po raz pierwszy spotkałam się z moim internetowym przyjacielem... i dzięki temu spotkaniu, 2 miesiące później został moim chłopakiem, mimo 130km odległości :) Ten niezwykły dzień naprawdę łączy ludzi! W tym roku jedziemy już razem, lecz niestety, mam wrażenie, że to już nie będzie to samo bez ś.p. Ojca Jana Góry...
    cosska-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna sprawa! Nigdy o tym nie słyszałam :o W tym roku już nie, bo zostało kilka dni, ale być może w przyszłym wybrałabym się z chłopakiem:D Buziaki;* Dobrej zabawy! Zapraszam do mnie! klik

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja niestety nie wybieram się, a szkoda bo to fajna sprawa!
    Te spotkania to super rzecz, świetnie że napisałaś taki post! :)
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne miejsce :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Musiało być fajnie ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Naprawdę to super sprawa z takimi spotkaniami :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie byłam na takim spotkaniu, może kiedyś pojadę:)
    Zapraszam do mnie: modowajoanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety nie byłam, ale za to byłam na FSM - Franciszkańskie Spotkanie Młodych. Kochana, czy mogłabym cię poprosić o maila, ponieważ na ddob napisałaś mi abym się kontaktowala z tobą mailowo, ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć adresu twojego bloga 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że tak późno to mój e-mail zuzik3428@gmail.com

      Usuń
  22. Świetne spotkanie i ralacja, ładne zdjęcia;)
    Moge Cię prosić o kliknięcie w linki w najnowszym poście? Bardzo mi pomożesz. Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  23. Zdjęcia wyglądają genialnie, aż kusi by odwiedzić to miejsce!
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja nigdy nie byłam na takim spotkaniu :)
    Pozdrawiam!
    passionsmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Takie sprawy to nie za bardzo w moim stylu, ale to jest piękne że tylu młodych ludzi spotyka się w jednym miejscu, nie przed TV albo komputerem. Zastanawiam się, wybierasz się na Dni Młodzieży? ;)
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Nigdy nie słyszałam o takim spotkaniu, ale może być naprawdę ciekawie :)

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeszcze nie pamiętam bym słyszała o takim spotkaniu, ale fajnie wygląda <3
    Zapraszam : http://natikooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Byłam kilka lat temu! Niesamowite przeżycie! :) Dodaję do obserwowanych! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajne przezycie to musialo byc :) swietne zdjecia :)

    http://wooho11.blogspot.com - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odzwdzięcze :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jejku, bardzo chciałabym tam pojechać! <3
    Musiało być to niesamowite przeżycie, zazdroszczę!
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  31. Musiało być świetnie! Zazdroszczę, i cudowne zdjęcia!! :*
    Zapraszam do siebie:
    http://suburbangirlblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Widać że spotkanie to się udało :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Musiało być naprawdę świetnie! :)

    Pozdrawiam ♥
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo fajnie :D Parę ludzi ode mnie też tam było :P

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń